Autyzm, czy coś innego? Jak rozpoznać chorobę?

Jeśli chodzi o autyzm, to w przeciwieństwie do innych chorób jak np. zespół Aspergera, chore dziecko rozpoznać można już we wczesnym dzieciństwie od 1,5- 3 roku życia. Choroba najczęściej spotykana jest u chłopców, u dziewczynek występuje rzadziej, ale też się pojawia. Wczesne rozpoznanie i podjecie leczenia , to nie wyrok, ale większa szansa dla twojego dziecka. Do głównych objawów, które powinny nas zaniepokoić należą zaburzenia mowy np. nazywania rzeczy czy przedmiotów, które normalnie dokonuje się w wieku dwóch lat. Oprócz tego dziecko nie rekompensuje braków mowy gestami, czyli nie pokazuje „to jest to”, nie reaguje właściwie poznawczo. Innym czynnikiem jest brak kontaktu wzrokowego z rodzicem, unikani ego, lub wpatrywanie się gdzieś, ale bez kontaktu osobowego, jakby parzyło na swoje odbicie w tęczówce oka, a nie na osobę. Innym objawem jest niewłaściwa zabawa według przeznaczenia zabawek np. nie przesuwa autka, ale wącha je, stuka nimi, przesuwa przed oczami. Z funkcji emocjonalnych; nie uśmiecha się, bawi się w swoim świecie, a gdy chcemy do niego dołączyć złości się lub nie zwraca na nas uwagi

Dzieci spotkać się mogą z różnymi chorobami (pixabay.com)

Objawy sensoryczne, a problemy wychowawcze

Spektrum autyzmu towarzyszą zaburzenia integracji sensorycznej. Oznacza to, iż zmysły dziecka nie potrafią ze sobą współpracować. Przejawia się to np. w spożywaniu posiłków. Dziecko preferuje ograniczone potrawy np. tylko słone, tylko papki, tylko te same. Podobnie do materiałów odzieżowych; zakłada tylko jeden określony, albo w ogóle. Przejawia albo wiecheć do przytulania, albo nadmiernie się przytula. Wyraża niechęć do określonych dzięków, hałasu, bycia w tłumie. Koncentruje swoją uwagę na dziwnych ruchach wpatrując się np. w wirującą pralkę, czy światła. W sytuacjach niepokojących w rozwoju naszego dziecka, nawet jeśli wszystkie symptomy nie występują dobrze skonsultować się ze specjalistą, aby wykluczyć autyzm lub podając wcześnie terapię. Dla dzieci z zaburzeniami rozwoju powstaje coraz więcej przedszkoli i szkól, które pozwalają rozwijać się dzieciom pod okiem fachowców, jak Autyzm przedszkole Kraków (Innowacyjny program terapeutyczny. Wyszkolona kadra. Świetnie wyposażone. Przy centrum terapeutycznym), założona i prowadzona przez specjalistów psychologii i psychiatrii.

Inne zaburzenia, Zespół Aspergera

Zdarza się, że niektóre dzieci mogą cierpieć na tzw. zespól Aspergera lub inne zaburzenia rozwojowe, które nie są autyzmem. W wypadku zespołu Aspergera problem rozwojowy dotyczy wyłącznie reakcji emocjonalnych na bodźce, problemów komunikacyjnych, jednak nie wysteruje w nim upośledzenie rozwoju mowy, jak w wypadku dzieci autystycznych, czy innych wspomnianych wyżej objawów. Zaburzenia Aspergera nie jest tak symptomatyczne dla rozwoju dziecka i jego przyszłości, jak autyzm, bowiem dotyczy jedynie różnicy w sposobie odczytywania sygnałów nadmiernie emocjonalnie, z pewną cecha nadwrażliwości sensorycznej w spektrum autyzmu. Komunikacja z dzieckiem z zespołem Aspergera jest utrudniona w sferze konaków społecznych i relacji, których muszą się uczyć, ale mogą żyć normalnie i samodzielnie , co najwyżej nieco ekscentrycznie w dorosłym życiu . Z autyzmem, przeszłość zależy od stopnia choroby i wczesnego jej wykrycia,włącznie z postępem w terapii, każde dziecko jest inne i różnie przebiega proces choroby, jak i terapii.

23.03 art5

Fraza: Autyzm przedszkole Kraków

Link: http://www.przedszkoleharmonia.pl/

Tekst

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *